10 korzyści CRM Creatio. Najlepszy CRM na 2024 rok

Jeśli działasz w obszarze e-commerce, niezwykle przydatnym rozwiązaniem jest system CRM. Pozwala zautomatyzować obsługę klienta, co może przyczynić się do wzrostu obrotów w Twojej firmie. Obecnie szczególnie dużo możliwości w sferze budowania relacji z klientami dają narzędzia CRM. Zobacz 10 korzyści CRM Creatio.

Zobacz nasz poprzedni wpis: Creatio no-code – nowoczesne zarządzanie bez kodu

Czym jest CRM Creatio?

Czym jest CRM Creatio?

Creatio to platforma CRM (Customer Relationship Management), która służy do zarządzania procesem sprzedaży. Zmierza ona do poprawy komunikacji z klientami, aby:

  • zaoferować im spersonalizowane, ściśle dostosowane do ich preferencji produkty czy usługi;
  • odpowiedzieć na formułowane przez nich w trakcie podejmowania decyzji zakupowych pytania, które mogą dotyczyć na przykład funkcjonalności określonego wyrobu;
  • zwiększyć efektywność obsługi posprzedażnej, związanej z reklamacjami czy z pomocą techniczną.

Creatio CRM zapewnia integrację różnorodnych danych, co pozwoli uporządkować procesy wspierające sprzedaż i doprowadzić do wzrostu efektywności działania przedsiębiorstwa. Oprogramowanie to idealne narzędzie do zarządzania firmą, dzięki któremu zbudujesz organizację zorientowaną na klienta. Pomoże Ci to zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku.

Ogromną zaletą Creatio jest to, że działa bez kodu. Wszystkie funkcjonalności są dostępne od razu po wykupieniu abonamentu, a więc nie musisz tracić czasu na zaprogramowanie i wdrożenie odpowiednich rozwiązań. Poza tym praca w systemie CRM nie nastręczy żadnych trudności, gdyż interfejs jest wyjątkowo przyjazny użytkownikowi. Dlatego jest to zdecydowanie jeden z najlepszych systemów CRM na 2024 r.

Jakie funkcjonalności zawiera oprogramowanie CRM Creatio?

Jakie funkcjonalności zawiera oprogramowanie CRM Creatio?

CRM Creatio oferuje dostęp do modułów, które ułatwią prowadzenie firmy. Jeden z nich dotyczy zarządzania sprzedażą. Obejmuje między innymi:

  • zarządzanie zamówieniami, umowami i fakturami;
  • obsługę sprzedaży terenowej i mobilnej;
  • zarządzanie zespołami projektowymi;
  • prognozowanie sprzedaży;
  • wspomaganie podejmowania decyzji przy pomocy AI.

CRM ułatwia również prowadzenie działalności w obszarze marketingu. Służy do zarządzania kampaniami reklamowymi. Za jego pomocą możesz je projektować i realizować, w tym w oparciu o e-mail marketing, a także analizować ich skuteczność. Bardzo przydadzą się również funkcje CRM dotyczące segmentacji klientów oraz pozyskiwania leadów.

Warto podkreślić, że możliwa jest integracja systemu CRM z innymi narzędziami, które pomogą w prowadzeniu biznesu. Przykłady to aplikacja Shopify, która pozwala zbudować e-sklep, Google Ads, czyli system reklam online, czy Calendly (służy do planowania spotkań).

Jakie są korzyści z wdrożenia CRM Creatio?

Jakie są korzyści z wdrożenia CRM Creatio?

Taki system CRM stanowi doskonałą propozycję, jeśli zależy Ci na w pełni efektywnej działalności biznesowej. To oprogramowanie do zarządzania relacjami z aktualnymi i przyszłymi klientami, dzięki któremu zautomatyzujesz realizację wielu zadań, poprawisz przepływ pracy i komunikację w przedsiębiorstwie oraz zwiększysz bezpieczeństwo danych firmowych.

1. Kompleksowe zarządzanie relacjami z klientami

Dzięki Creatio zgromadzisz wyczerpujące informacje o klientach. Obejmuje to dane dotyczące:

  • lokalizacji użytkowników;
  • urządzeń, które służą im do dokonywania zakupów;
  • historii zakupów;
  • aktywności w mediach społecznościowych.

Tego typu dane klientów pozwolą Ci ukierunkować działalność w taki sposób, aby dokładnie zrozumieć potrzeby konsumentów i ściśle na nie odpowiedzieć. Dzięki temu opracujesz strategię CRM dopasowaną do realiów rynkowych. Efektem będzie nie tylko szybkie pozyskiwanie nowych klientów, ale również budowanie lojalności wśród tych osób, które już skorzystały z Twojej oferty.

2. CRM może usprawnić zarządzanie leadami

Lead to Twój potencjalny klient, czyli osoba, która może być zainteresowana Twoją ofertą. Musisz jednak w jakiś sposób zainteresować nią tym, co sprzedajesz. Możesz to skutecznie zrobić za pomocą Creatio. CRM oferuje funkcjonalności dotyczące między innymi automatycznego identyfikowania oraz komunikowania się z leadami. Daje to znaczną oszczędność czasu w porównaniu do tego, gdybyś musiał to robić ręcznie.

CRM może usprawnić zarządzanie leadami

 3. Efektywne zarządzanie sprzedażą

CRM pozwala usprawnić procesy sprzedażowe, dzięki czemu Twoi klienci będą chętniej nabywać oferowane przez Ciebie produkty czy usługi. System gromadzi informacje na temat aktywności oraz preferencji użytkowników, co pozwala:

  • wskazywać na tych spośród nich, którzy dają największą szansę na konwersję;
  • przesyłać im spersonalizowane wiadomości i tym samym ułatwiać dokonanie zakupów.

CRM płynnie integruje funkcjonowanie wszystkich obszarów związanych ze sprzedażą, w tym marketingu czy serwisu. Zawarte w systemie CRM dane stworzą podstawy do tego, aby zachęcić klientów do skorzystania z Twojej oferty.

4. Automatyzacja zadań

Dzięki automatyzacji CRM ułatwi wykonywanie wielu operacji, w tym:

  • przypisywania leadów do odpowiednich pracowników;
  • okresowego kontaktowania się z klientami, na przykład w sprawie zakupu kolejnych partii danego produktu;
  • prognozowania trendów rynkowych.

System CRM ułatwia ponadto zarządzanie kontaktami. Dzięki temu nie musisz tracić czasu na ręczne wprowadzanie danych adresowych czy e-mailowych.

Automatyzacja zadań

5. Creatio CRM zapewni lepszy przepływ pracy

Za pomocą systemu CRM dojdzie do usprawnienia przepływu informacji w Twojej firmie. CRM pozwoli automatycznie delegować zadania, dzięki czemu pracownicy będą dokładnie wiedzieli, jakie są ich aktualne zadania. Zapobiegnie to chaosowi organizacyjnemu, który mógłby negatywnie wpłynąć na interakcję z klientami oraz na realizację ich zamówień.

6. Integracja danych w ramach jednej bazy

CRM przyczynia się do uporządkowania danych. Znajdują się one w jednej bazie, do której dostęp mają wszyscy pracownicy. Ułatwia to przeglądanie oraz analizowanie informacji. Dzięki systemowi CRM można łatwo sprawdzić na przykład wskaźniki KPI, czyli mierniki efektywności, a także podsumowania dotyczące lejka sprzedażowego. Do zalet systemu CRM należy również możliwość generowania raportów.

7. Poprawa komunikacji z aktualnym i potencjalnym klientem

Oprogramowanie CRM umożliwia pozyskiwanie informacji dotyczących preferowanych przez klientów kanałów komunikacji. Dzięki temu możesz kontaktować się z nimi dokładnie w taki sposób, jaki najbardziej lubią. W ten sposób możesz zachęcać ich do zakupów oraz budować ich lojalność względem Twojej marki.

Poprawa komunikacji z aktualnym i potencjalnym klientem

8. Rozwiązanie CRM Creatio to wzrost poziomu bezpieczeństwa w firmie

CRM może pomóc w poprawie bezpieczeństwa w Twojej firmie. Za pośrednictwem CRM Creatio możesz na przykład ustawić uwierzytelnianie wielowarstwowe oraz regularne tworzenie kopii zapasowych danych. Idealnie sprawdzi się także automatyczna kontrola dostępu do informacji przechowywanych w bazie danych CRM w oparciu o przypisane pracownikom role.

9. Szybsza analiza danych dzięki programom CRM Creatio

Dzięki technologii CRM masz dostęp do narzędzi analitycznych, które pomogą Ci dostrzec trendy rynkowe i szybko na nie odpowiedzieć. Narzędzia CRM pozwalają firmom również zarejestrować opinie klientów, co ułatwi wdrożenie niezbędnych zmian.

10. Wzrost zysków

CRM pomaga zwiększyć efektywność działania firmy, dzięki czemu możesz liczyć na wyższe dochody. Jest to efektem poprawy komunikacji z klientami, szybszego zarządzania leadami czy automatycznej analizy danych. Odpowiednio dobrany system CRM stanie się narzędziem rozwoju Twojej firmy, gdyż zyski będziesz mógł przeznaczyć na przykład na zakup nowego sprzętu czy działalność innowacyjną.

Wzrost zysków

Wdrożenie systemu CRM w firmie to bardzo opłacalna inwestycja

Warto wybrać system CRM Creatio, gdyż ułatwi zarządzanie procesami biznesowymi, a także sprawi, że kontakt z klientem będzie bardziej efektywny. CRM może okazać się pomocny, aby zaoferować konsumentom spersonalizowane produkty bądź usługi i zdobyć przewagę nad konkurentami. Dzięki Creatio zadbasz o stworzenie wartości dla klienta, czego efektem będzie odniesienie sukcesu rynkowego.

Pamiętaj, że sekretem udanego wdrożenia CRM Creatio jest współpraca z profesjonalną agencją marketingową. Specjaliści w niej zatrudnieni pomogą Ci nie tylko zwiększyć wydajność procesów związanych z obsługą klienta, ale również zbudują funkcjonalną i responsywną stronę internetową oraz zaoferują system kontroli dostępu czy monitorowania energii. Warto skorzystać ze wsparcia takiej agencji, gdyż w kompleksowy sposób zadba o potrzeby Twojej firmy.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *