W walce o zwiększenie wydajności, optymalizację procesów i w poszukiwaniu świętego Graala efektywności dochodzimy czasem do ściany, której nie sposób przeskoczyć bez dodatkowej pomocy. Tęgie głowy specjalistów od marketingu czy też wieloletnie doświadczenie działu sprzedaży mogą nie sprostać dynamice współczesnego świata biznesu i handlu. W sukurs przychodzą nowoczesne systemy CRM dla firm, które można dostosować do różnych branż i potrzeb biznesowych. Zarządzanie kontaktami, zaawansowane prognozowanie sprzedaży, a także możliwości budżetowania, realizacji i monitorowania kampanii marketingowych stają się znacznie łatwiejsze z ich wykorzystaniem. Czym jest system CRM z punktu widzenia zespołu sprzedażowego? Jak rozwiązanie CRM wpływa na poprawę komunikacji z klientami? Poznajmy zalety nowoczesnych narzędzi do zarządzania relacjami biznesowymi na przykładzie systemu Creatio CRM.
Przeczytaj także: System CRM Creatio a inne programy – porównanie
Czym jest system CRM w firmie w kontekście usprawnienia procesów sprzedaży?
Na rynku istnieją różne rodzaje programów CRM, w tym systemy lokalne, instalowane na serwerach firmy oraz systemy w chmurze, hostowane online. Priorytetowym zadaniem CRM określanego mianem front office jest zbieranie szczegółowych danych oraz wszystkich możliwych informacji o kliencie na każdym etapie jego interakcji z firmą. To ma z jednej strony gwarantować pozytywny CX, a z drugiej gromadzić wiedzę, z której skorzysta dział marketingu i sprzedaży. Zarówno pozyskanie klienta, zachęcenie do transakcji oraz późniejsze wsparcie posprzedażowe można podzielić na jeszcze bardziej szczegółowe kategorie, zaś rolą oprogramowania CRM jest automatyzacja zadań wchodzących w skład każdej z grup interakcji z klientami.
Jak platforma CRM pomaga usprawnić zarządzanie sprzedażą? Z dostępnych systemów CRM na rynku można wybrać rozwiązanie odpowiednie dla profilu działalności firmy, natomiast szczególnie ceniona jest przejrzystość oraz możliwość swobodnej adaptacji. Jednym z najciekawszych rozwiązań jest Creatio CRM, będące zunifikowaną, kompleksową platformą do pełnej automatyzacji ścieżki klienta – i to bez znajomości kodowania. Oferowany system można podzielić na cztery główne komponenty składowe:
- Marketing Creatio – to gotowa do użytku platforma no-code, umożliwiająca automatyzację kampanii marketingowych i zarządzanie leadami
- Sales Creatio – funkcjonalna platforma no-code do automatyzacji procesów sprzedażowych
- Service Creatio – wielokanałowa platforma no-code do automatyzacji procesów związanych z obsługą klienta
- Studio Creatio – unikalna platforma no-code do automatyzacji przepływu pracy i tworzenia aplikacji.
Jak wygląda zarządzanie relacjami z klientami oraz na jak wiele Creatio CRM pozwala w kwestii zwiększenia sprzedaży i zarządzania projektami?
Przydatne funkcje systemu CRM Creatio, które usprawniają zarządzanie od A do Z zespołom sprzedaży i marketingu
Intuicyjne, konfigurowalne i przyjazne użytkownikom oprogramowanie CRM dla Twojej firmy umożliwi zarządzanie wszystkimi procesami związanymi z obsługą klienta. Poszczególne produkty Creatio można wdrożyć jako samodzielne rozwiązania lub kompletny pakiet CRM, co umożliwia dopasowanie ich do indywidualnych potrzeb każdej firmy. Implementacja narzędzi automatyzacji sprzedaży wspiera procesy biznesowe, które odnoszą się do sprzedaży towarów bądź oferowanych usług. Zbierane podczas tych procesów raporty oraz wskaźniki do cyklicznych analiz umożliwiają trafne prowadzenie kampanii mailingowych oraz targetowanie wiadomości. Na podstawie pozyskanych informacji możliwe staje się poznanie preferencji oraz oczekiwań klienta. To bezpośrednio wpływa na tworzenie prognoz sprzedażowych, mających poprawić wyniki sprzedaży przedsiębiorstwa, jak również przynosi oszczędności czasu i zasobów ludzkich.
E-mailowe kampanie marketingowe o dowolnej złożoności oraz rozbudowane szablony, w połączeniu z kreatorami wiadomości, a także dynamiczne, spersonalizowane treści pozwolą świętować kolejne sukcesy w dziale marketingu. Wielokanałowe zarządzanie zamówieniami, ofertami i umowami, współtworzenie dokumentacji, przepływy pracy związane z akceptacją, przetwarzanie i śledzenie historii zamówień na wielu kanałach oferowane przez Sales Creatio to klucz do usprawnienia i optymalizacji działań marketingowych. Wyraźne efekty wdrożenia systemu CRM Creatio to skuteczniejsze zarządzanie leadami i klientami oraz wysoki stopień personalizacji komunikacji.
Platforma Creatio – najlepsze CRM dla podniesienia efektywności działań i osiągania nowych celów sprzedażowych
Narzędzie CRM oparte na technologii no-code polega na wykorzystaniu nowoczesnego modelu opracowywania programów, który eliminuje potrzebę programowania. Brzmi jak paradoks, natomiast opiera się na intuicyjnym budowaniu dostosowanej do własnych wymagań konstrukcji z gotowych klocków. Tego rodzaju platformy posiadają interfejs typu „przeciągnij i upuść”, który pozwala na tworzenie aplikacji poprzez wybieranie i układanie elementów w przepływie logicznym. Projektowanie i rozwijanie aplikacji CRM jest możliwe poprzez przeciąganie i upuszczanie wstępnie skonfigurowanych bloków kodu, co jest o wiele szybsze i wyraźnie tańsze niż w przypadku tradycyjnych metod.
Własnoręczna układanka pod specyficzne wymagania firmy jest ukłonem w stronę tych podmiotów, które nie chcą inwestować dodatkowych środków w chwilowe potrzeby, związane ze zmianami. Technologia no-code pomaga też odciążyć dział IT, umożliwiając wykwalifikowanym pracownikom skupienie się na bardziej złożonych projektach. Stworzenie skonsolidowanego, cyfrowego miejsca pracy do planowania, budżetowania, realizacji i śledzenia kampanii marketingowych jest możliwe dzięki Creatio Studio, które pozwala sprawnie i w prosty sposób skonfigurować Marketing Creatio w odpowiedniej skali, bez żadnych specjalistycznych umiejętności ani czasochłonnych kursów programowania.
Wdrożenie CRM dla małych i średnich firm – czy klient różnicę w jakości obsługi?
W jaki sposób system CRM Creatio może bezpośrednio wpływać na efektywność w dziale sprzedaży, promocji i marketingu? Idea opiera się na tym, by jedno pełnowartościowe oprogramowanie do zarządzania zapewniało wszystkie niezbędne funkcje i gromadziło dane, z których każdy może skorzystać w celu poprawienia własnych metod pracy. Wspólne prognozowanie z podziałem na kategorie i rodzaje, a także planowanie, przewidywanie i kontrola wyników sprzedaży, raporty sprzedaży i pulpity nawigacyjne – takie kompleksowe możliwości oferuje Creatio, podając na tacy dane, które wymagały dotąd żmudnego obliczania czy kompletowania. Z założenia system CRM jest narzędziem, które pomaga firmom budować trwałe relacje z klientami i zwiększać efektywność w obszarach związanych z obsługą klienta i sprzedażą.
Niewątpliwie automatyzacja marketingu z pomocą systemu CRM wspiera efektywne zarządzanie działem sprzedaży przez dostarczanie wiedzy o preferencjach i schematach zachowań odbiorców. Systemy CRM umożliwiają automatyczne kwalifikowanie leadów, co przekłada się na bardziej efektywne działania sprzedażowe. Inteligentne funkcje wyznaczania celów, prognozowania i analiz oparte na platformie no-code umożliwiają tworzenie i modyfikowanie stron, widoków, modeli danych, przepływów pracy i integracji z wykorzystaniem biblioteki gotowych widoków, widżetów i szablonów przyspieszających procesy.
Tak w uproszczeniu działa ten doskonale naoliwiony mechanizm zarządzania relacjami z kontrahentami, zaś wszystko jest zorganizowane w taki sposób, aby dane zawsze były dostępne dla pracowników. Dzięki temu mogą oni śledzić na bieżąco informacje o klientach, historię zakupów danych użytkowników czy wykonywanych przez nich zamówień. Długofalowo przekłada się to na skuteczniejsze targetowanie i personalizację ofert, a kampanie prowadzone przy zastosowaniu narzędzi marketing automation charakteryzują się wyższą skutecznością i lepszym zwrotem z inwestycji. Strategia CRM ułatwia i przyspiesza każde z tych działań w wymierny sposób.