Korzyści z wdrożenia CRM Creatio w interakcji z klientami

Platforma CRM Creatio jest idealnym rozwiązaniem, jeśli zależy Ci na uprawnieniu procesów biznesowych w swojej firmie. Takie oprogramowanie przyczyni się między innymi do zwiększenia efektywności obsługi klientów i poprawy komunikacji z nimi. W jaki sposób? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

Powiązany wpis: 10 korzyści CRM Creatio. Najlepszy CRM na 2024 rok

Czym jest system CRM Creatio?

Czym jest system CRM Creatio?

Creatio CRM (Customer Relationship Management) umożliwia zarządzanie interakcjami z klientem. System ma charakter kompleksowy, gdyż za jego pomocą możesz nawiązywać, utrzymywać i intensyfikować relacje z odbiorcami Twoich produktów czy usług. Dotyczy to zarówno obecnych, jak i potencjalnych klientów.

Oprogramowanie CRM w firmie gromadzi informacje o klientach, dotyczące na przykład ich preferencji zakupowych czy aktywności w social mediach. Jest to kluczowe, aby poznać ich potrzeby i skutecznie odpowiedzieć na nie. CRM stanowi użyteczne narzędzie, dzięki któremu możesz:

  • śledzić relacje swojej firmy z klientami na każdym etapie lejka sprzedażowego;
  • dopasować komunikację do preferencji odbiorców;
  • elastycznie reagować na zmieniające się wymagania klientów i w razie potrzeby modyfikować ofertę.

Creatio CRM ułatwia zarządzanie przedsiębiorstwem dzięki temu, że działa bez kodu. Nie musisz tracić czasu na programowanie systemu – po wykupieniu abonamentu możesz wygodnie zaprojektować interfejs i poszczególne funkcjonalności. Ponadto możesz dostosować system do własnych potrzeb, w tym pod kątem liczby użytkowników czy pojemności bazy danych. Dostępne są plany dedykowane zarówno mniejszym, jak i większym przedsiębiorstwom.

Jakie funkcje systemu CRM ułatwią zarządzanie klientami w firmie?

Jakie funkcje systemu CRM ułatwią zarządzanie klientami w firmie?

Creatio to narzędzie do zarządzania firmą, które integruje procesy sprzedaży i marketingu. Dzięki odpowiedniej koordynacji między nimi możesz kompleksowo odpowiadać na potrzeby klientów. Dlatego CRM przyczynia się do sukcesu rynkowego.

W ramach takiego oprogramowania do zarządzania relacjami dostępne są moduły, odpowiadające między innymi za automatyczną:

  • obsługę zamówień;
  • generowanie umów i faktur;
  • zarządzanie projektami;
  • prognozowanie sprzedaży.

Ponadto dzięki Creatio zaplanujesz i zrealizujesz kampanie marketingowe w taki sposób, aby przekaz był możliwie w największym stopniu spersonalizowany. Efektem będzie wysoka skuteczność reklam, co pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż.

Technologia CRM oferuje ponadto integrację z innymi narzędziami. Dotyczy to na przykład systemów reklamowych, jak Google Ads, a także narzędzi do budowania stron internetowych i blogów typu WordPress oraz komunikatorów internetowych (WhatsApp). W ten sposób Creatio oferuje wszystko to, co jest potrzebne, aby stworzyć nowoczesny sklep czy serwis internetowy, który w pełni odpowiada na potrzeby klientów.

Korzyści z wdrożenia CRM Creatio w sferze kontaktów z klientami

Korzyści z wdrożenia CRM Creatio w sferze kontaktów z klientami

Creatio umożliwi skuteczne zarządzanie kontaktami z klientami. Wdrożenie systemu CRM w firmie będzie pomocne, aby zwiększyć zyski i poprawić poziom konkurencyjności. To idealne rozwiązanie, jeśli chcesz zbudować długofalowe relacje z odbiorcami i odnieść sukces rynkowy.

Creatio CRM to automatyzacja zarządzania relacjami z klientami

CRM zapewnia efektywne zarządzanie lejkiem sprzedażowym. Dotyczy to wszystkich jego etapów – począwszy od uświadomienia sobie przez klienta potrzeby zakupowej i pierwszego kontaktu z Twoją firmą, poprzez przeglądnięcie przez niego oferty, aż po zakup i wzmocnienie lojalności względem Twojej marki.

CRM pomaga uporządkować wiedzę na temat relacji użytkowników z firmą i wykorzystać ją w celu zwiększenia sprzedaży. Kluczową rolę w tym odgrywają dane klientów, dzięki którym możesz zorientować się, jakich produktów czy usług szukają konsumenci oraz jak należy się z nimi komunikować. Istotne jest to, że system CRM stanowi doskonałe rozwiązanie nie tylko z punktu widzenia firmy (jego efektem jest budowanie pozytywnych relacji z klientami), ale również samych klientów (zapewni im przystępny kontakt z firmą, otrzymywanie spersonalizowanych reklam i łatwą ścieżkę zakupową).

Rozwiązanie CRM przyczyni się do efektywnego pozyskania leadów

Rozwiązanie CRM przyczyni się do efektywnego pozyskania leadów

Do zalet systemu CRM należy wygodne i skuteczne zarządzanie leadami, czyli użytkownikami, którzy dopiero mogą stać się Twoimi klientami. Creatio pozwala automatycznie:

  • identyfikować leady;
  • przypisywać im oceny punktowe i kategoryzować pod kątem możliwości dokonania konwersji;
  • kierować do nich spersonalizowane reklamy.

CRM może pomóc w zdobywaniu kolejnych klientów. Dzięki temu Twoja firma będzie się sukcesywnie rozwijała.

Szybka identyfikacja potrzeb konsumentów

Oprogramowanie CRM umożliwia tworzenie profili klientów na podstawie danych dotyczących na przykład historii zakupów, lokalizacji czy dotychczasowej interakcji z firmą. Dzięki CRM możliwe jest stałe weryfikowanie tego, czego najbardziej oczekują konsumenci, i dostosowywanie oferty do ich potrzeb. Jest to kluczowe w kontekście zarządzania procesami sprzedażowymi i marketingowymi oraz tworzenia wartości dla klienta.

Oprogramowanie CRM umożliwia skuteczną komunikację z klientami

Oprogramowanie CRM umożliwia skuteczną komunikację z klientami

Narzędzia CRM pozwalają na sprawne kontaktowanie się z klientami. Może to odbywać się:

  • automatycznie, na przykład poprzez czatbota – takie rozwiązanie jest idealne w przypadku często powtarzających się zapytań ze strony użytkowników;
  • tradycyjnymi kanałami, jak e-mail czy telefon.

Dzięki temu klienci mogą kontaktować się z Twoją firmą w taki sposób, jaki jest dla nich najwygodniejszy. Korzyści z CRM Creatio w sferze kontaktów z odbiorcami sprowadzają się nie tylko do tego, że komunikacja z nimi jest komfortowa i szybka, ale że jest ona również bardziej efektywna. Przykładowo, gdy klient pozostawi w koszyku jakieś produkty, systemy CRM oferują automatyczną wysyłkę wiadomości e-mail z przypomnieniem. Może to zachęcić użytkownika do zakupu, szczególnie wtedy, gdy zupełnie zapomniał o porzuconym koszyku, ale nadal jest zainteresowany zakupem wyrobów, które się w nim znajdują.

Lepszy przepływ pracy = szybsza realizacja zamówień

CRM może okazać się pomocny do usprawnienia systemu realizacji zamówień w Twojej firmie. Dzięki automatycznemu obiegowi informacji wszelkie dane, w tym te dotyczące stanu wykonania zleceń, szybko trafiają do odpowiednich pracowników. W ten sposób czynności związane z obsługą klienta są ograniczone do minimum, co pozytywnie wpływa na cały proces sprzedażowy.

Wdrożenie systemu CRM umożliwi zbudowanie lojalności i świadomości marki wśród klientów

Wdrożenie systemu CRM umożliwi zbudowanie lojalności i świadomości marki wśród klientów

Za pośrednictwem CRM możesz efektywnie zarządzać relacjami z klientami i procesami. Creatio to doskonały sposób na to, aby zdobyć zaufanie wśród konsumentów. CRM płynnie integruje sferę sprzedaży i marketingu, dzięki czemu każdy klient:

  • szybko uzyska odpowiedź na zadane przez e-mail czy czatbota pytanie;
  • otrzyma reklamy, które promują dokładnie takie produkty lub usługi, jakich potrzebuje;
  • bez niepotrzebnych opóźnień przejdzie przez cały proces zakupowy.

CRM automatyzuje procesy biznesowe, co przyczyni się do tego, że zbudujesz lojalność wśród klientów. Zyskają oni przeświadczenie na temat tego, że troszczysz się o nich. Spowoduje to, że będą chętnie korzystać z Twojej oferty.

Jak opracować strategię CRM za pomocą Creatio? Na co zwrócić uwagę przy wyborze CRM?

Jak opracować strategię CRM za pomocą Creatio? Na co zwrócić uwagę przy wyborze CRM?

W ofercie Creatio dostępne są różne rodzaje systemów CRM. Możesz zdecydować się na przykład na platformę dedykowaną użytkownikom mobilnym. Ponadto systemy CRM mogą mieć odmienne funkcjonalności, w tym pod kątem cyberbezpieczeństwa.

Jeśli nie wiesz, jakiego typu oprogramowanie do zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami wybrać, a także gdy potrzebujesz pomocy w budowie strony WWW, skorzystaj ze wsparcia zaufanego partnera, jakim jest firma Nicesoft. Dzięki dużemu doświadczeniu i odpowiednim kwalifikacjom jej pracowników otrzymasz system CRM ściśle dostosowany do Twoich potrzeb. Poza tym zadba ona o regularne aktualizacje oprogramowania oraz o profesjonalne wsparcie techniczne.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *