Realizacja życzeń klientów w branży cateringowej musi być sprawna, niezawodna i nieomylna. Choć początkowo można bazować na pomysłach typu arkusz kalkulacyjny, mailing i książka adresowa, prędzej czy później nastąpi moment, w którym konieczne będzie wdrożenie Customer Realtionship Management dla sprawnej i kompleksowej obsługi relacji z klientami. Jeśli nie chcesz być jednocześnie kucharzem, specem od marketingu, księgową, kierowcą i dietetykiem, to warto sięgnąć po takie rozwiązanie zawczasu. Dla zdecydowanej większości cateringów dietetycznych optymalnym rozwiązaniem będzie wybór jednego z kilku dostępnych na rynku specjalistycznych systemów, opartych o platformy no-code. Zobaczmy, co mają do zaoferowania na przykładzie oprogramowania CRM Creatio i jak sprawdza się ten system dla cateringu dietetycznego.
Jakie korzyści daje oprogramowanie dla cateringu dietetycznego, czyli CRM w skrócie?
CRM w branży cateringowej to nie tylko wszechstronne narzędzie zarządzające danymi klientów, ale przede wszystkim wsparcie w budowaniu trwałych relacji, automatyzacji procesów, personalizacji oferty i optymalizacji działania firmy. System pomoże będą walczyć o sukces Twojego przedsięwzięcia na wymagającym i konkurencyjnym rynku usług.
Dla firm cateringowych, zwłaszcza tych zajmujących się dietą pudełkową, obsługa zleceń musi być sprawna, dokładna i elastyczna. Brak realizacji zamówienia, pomyłki w pakowaniu posiłków lub błędy związane z płatnościami stwarzają ryzyko potencjalnej utraty zaufania klienta. W branży cateringowej, gdzie kluczową rolę odgrywa efektywne zarządzanie harmonogramami pracy i relacjami z klientami, moduł taki, jak chmurowy CRM Pro będzie pełnił rolę organizatora codziennego dnia pracy oraz czujnego strażnika łańcucha dostaw. Jak wygląda to w praktyce?
Może Cię zainteresować: 10 korzyści CRM Creatio
Catering dietetyczny i efektywna sprzedaż – w czym pomaga system CRM?
CRM Creatio dla firm to elastyczne i skalowalne rozwiązanie, które możesz konfigurować bez znajomości kodowania. Oprogramowanie działa w modelu no-code, co oznacza, że firmy cateringowe mogą szybko wdrażać i dostosowywać system bez potrzeby angażowania programistów. Decydując się na rozwiązanie chmurowe nie nabywasz do niego żadnych praw, za wyjątkiem możliwości do korzystania z wszystkich funkcji.
Ponosząc ułamkowe koszta wartości oprogramowania nie musisz się martwić o takie kwestie, jak infrastruktura serwerowa, backupy danych czy bieżące utrzymanie systemu. Dzięki temu wdrożenie CRM-a jest bezproblemowe i relatywnie szybkie, bo trwa od kilku do kilkunastu tygodni. Możliwość dostosowywania formularzy, raportów i interfejsu bez pisania kodu ułatwia dopasowanie narzędzia do specyfiki działalności wszystkich cateringów dietetycznych w Polsce i za granicą.
Rozbudowana baza danych Twoich klientów jest kluczowa, zwłaszcza gdy masz do czynienia z różnymi dietami i rosnącymi wymaganiami. Generowanie raportów pozwala uzupełnić wiedzę szczegółowymi informacjami, związanymi z preferencjami dietetycznymi zamawiających, historią zleceń, a nawet uwagami o alergiach czy specjalnych życzeniach. CRM automatyzuje także komunikację e-mailową, SMS czy powiadomienia push, dzięki czemu możesz skontaktować się z klientami, informować ich o promocjach, nowych pozycjach w menu, a także odpowiadać na pytania lub reklamacje.
Creatio CRM pozwala w pełni zautomatyzować większość procesów w cateringu dietetycznym. Przypomnienia o kończących się abonamentach i promocjach, zaplanowanie dostaw na podstawie preferencji klientów lub personalizowanie oferty przynoszą efekty, długofalowe. klienta. Elastyczna konfiguracja pozwala układać funkcje tak, by było możliwe stworzenie własnego systemu, z pełną gwarancją bezpieczeństwa danych.
Zalety wdrożenia rozwiązania no-code oraz integracja CRM z danymi z innego systemu
Możliwość integracji CRM z narzędziami marketingowymi (np. systemami e-mail marketingowymi) ułatwia prowadzenie automatycznych kampanii promocyjnych, a także działań remarketingowych, skierowanych do użytkowników, którzy np. zrezygnowali z Twoich usług. System CRM Pro przyspiesza segmentowanie bazy klientów według różnych kryteriów, jak na przykład rodzaj diety lub częstotliwość zamówień. Śledzenie trendów i trafianie w ich aktualne potrzeby ułatwia tworzenie nowych jadłospisów, a także poszerzanie oferty cateringu. Możesz przykładowo przygotować i wysłać oferty promocyjne tylko do osób zamawiających diety wegańskie lub niskokaloryczne. To znacznie upraszcza personalizowanie ofert i rekomendowanie produktów. Dzięki temu będziesz podejmować lepsze decyzje biznesowe oparte na twardych danych.
Rozwiązanie no-code umożliwia integrację z wieloma innymi narzędziami, takimi jak systemy e-commerce, platformy do płatności online czy programy do obsługi dostaw i zarządzania magazynem. Takie kompleksowe podejście z pełną automatyzacją procesów, począwszy od momentu zamówienia aż do terminu realizacji i dostawy do klienta, istotnie poprawia efektywność. To jedna z najważniejszych kwestii w tak dynamicznym sektorze usług, jakim jest catering dietetyczny. Ponadto CRM Pro oferuje wbudowane funkcje analityczne, które pozwolą Ci monitorować kluczowe wskaźniki, takie jak liczba zamówionych diet dziennie, poziom zadowolenia klientów, popularność poszczególnych diet czy rentowność prowadzonych kampanii marketingowych.
Dietetyk cateringu, szef działu marketingu, koordynator dostaw – które procesy usprawnia CRM?
Dzięki zaawansowanej, wielopłaszczyznowej i nieomylnej analityce CRM umożliwia pełną ocenę wyników finansowych oraz satysfakcji Twoich klientów. Oczywiście najlepiej, gdy oba wskaźniki będą ze sobą skorelowane rosnąco. Przed opracowaniem nowej strategii reklamowej możesz na bieżąco segmentować bazę klientów i kierować do nich spersonalizowane oferty, analizując skuteczność działań oraz obmyślając ulepszenia na przyszłość. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wprowadzić program lojalnościowy i nagradzać stałych odbiorców usług, przykładowo oferując zniżki lub darmowe posiłki po określonej liczbie zamówień.
Jako właściciel cateringu współpracujesz z różnymi dostawcami i partnerami – producentami żywności, firmami logistycznymi i przewoźnikami. Zintegrowane możliwości rozwiązań ERP oraz CRM pomagają w nadzorowaniu umów, czuwają też nad zobowiązaniami czy fakturami, by płacić je terminowo i bez nieporozumień. Łatwiej przeliczać ilości produktów oraz upraszczać kwestie łańcucha dostaw. Redukcja kosztów i zmniejszanie strat wynikające z efektywnego bilansowania jadłospisów są bardzo istotne z perspektywy firmy specjalizującej się w cateringu.
Nie bez znaczenia jest również łatwość obsługi, mobilność i bycie na bieżąco z każdym procesem zachodzącym w firmie. W ramach wdrożenia Creatio CRM możesz prowadzić mobilny catering i nie martwić o infrastrukturę IT czy problemy dostawcy oprogramowania mogące skomplikować Twoje plany. To marzenie każdego dietetyka, które doskonale sprawdza się w branży cateringowej, gdzie często jesteś w ruchu. W jednym, wirtualnym miejscu koordynujesz dostawy, spotykasz się z klientami, nadzorujesz przygotowanie posiłków i śledzisz plan pracy. Dzięki aplikacji mobilnej masz stały, pełny dostęp do historii zleceń czy harmonogramu dostaw z dowolnego miejsca na Ziemi.
Przeczytaj także: Skuteczny marketing internetowy dla dietetyka, cateringu i gabinetu dietetycznego
Cateringowy sklep internetowy, w którym możesz oferować spersonalizowane menu
Lepsza logistyka oraz komunikacja z klientami budują nić porozumienia, która przekształci się w trwałą więź, opartą na lojalności i zaufaniu. Gdy poprawisz efektywność operacyjną oraz jakość obsługi, zyskasz przewagę nad konkurencją. Dzięki funkcjonalności oprogramowania CRM, pozwalającej wysyłać automatyczne powiadomienia SMS lub e-maile z informacją o terminie dostawy, zwiększa się zadowolenie Twoich klientów, którzy mają poczucie pełnego wsparcia.
Zarządzanie cateringiem dietetycznym z pomocą CRM usprawnia cały proces obsługi klienta i gwarantuje zrozumienie ich potrzeb. Aplikacja automatycznie przypomina o terminach realizacji zleceń i minimalizuje ryzyko pomyłek lub pominięć, więc jest bezcenna z punktu widzenia obsługi cateringu. Nie musisz się martwić o infrastrukturę, testować demo różnych programów czy rozważać ich plusy i minusy bez wiedzy informatycznej. Dopasujesz system do swoich potrzeb z możliwością swobodnego rozwijania go w miarę pozyskiwania nowych klientów.