Czy dasz radę sprzedać długopis? Power Words w Copywritingu

Jeśli założymy, że istnieją magiczne zaklęcia, które w zaskakujący sposób mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży, to może okazać się, że znajdziemy się w „czarnym punkcie”. Dzieje się tak, ponieważ standardowe formuły copywritingowe przestają działać, a marketing treści coraz częściej zostaje zautomatyzowany (i zastępowany) przez sztuczną inteligencję. Wyobraź sobie nieszczęśnika, który podczas próby sprzedaży swojego produktu recytuje „oklepaną” formułkę. Gorszym scenariuszem jest już tylko rozmowa z botem, który udaje uprzejmą Panią asystentkę. 

Poszukiwanie Power Words 

Powyższy fragment tekstu nazywamy „zajawką”. Możemy umieścić ją pod, albo przed tytułem w zależności od tego, jaki efekt chcemy uzyskać. Zawiera ona kilka słów tego typu: 

  • Wyobraź sobie – używamy go, gdy chcemy pobudzić wyobraźnie naszego odbiorcy. Pozwala to na zaangażowanie i zainteresowanie czytelnika, a także pozostawia otwarte pole do stworzenia własnego obrazu sytuacji, miejsca lub przedmiotu, które są przez nas opisywane. 

Przykłady: Wyobraź sobie, że możesz podróżować w czasie. Wyobraź sobie, że nie musisz poświęcać tyle czasu na sprzątanie. Wyobraź sobie, że możesz cieszyć się nowym samochodem już za 700 zł miesięcznie. 

  • Magiczne – nadaje nuty tajemniczości i zamienia rzeczy przeciętne w niezwykłe. Wywołuje w czytelniku uczucie zachwytu i wnosi element niespodzianki. 

Przykłady: Kup szczoteczkę soniczną marki X i uzyskaj magiczny uśmiech. Poczuj magię tych świąt. Pozwól nam się oczarować

  • Ponieważ – lubimy wierzyć, że wszystko ma swoją przyczynę. Używając tego słowa, możemy w łatwy sposób uzasadnić nasze argumenty i zwiększać wiarygodność naszego przesłania. 

Przykłady: Możesz nam zaufać, ponieważ mamy ponad 20 lat doświadczenia. Dlaczego warto wybrać nasze zabawki? Ponieważ są pozbawione Bisfenolu A i rozwijają motorykę. Panele fotowoltaiczne są przyjazne dla środowiska, ponieważ nie pozostawiają śladu węglowego.  

Poszukiwanie Power Words 

Należy jednak pamiętać, że najważniejszy zawsze pozostaje kontekst. Słowa to niezwykle silna broń, ale niestety bywa obusieczna. Jej nieumiejętne wykorzystywanie może przynieść odwrotne skutki i zniechęcić potencjalnego konsumenta. Źle dobrane słowa mogą również odwracać uwagę. Naszym zadaniem jest przecież przeprowadzenie klienta z punktu a do punktu b, gdzie punktami odniesienia są koszyk i zamówienie. Nie zapominajmy również o dokładnym zrozumieniu naszej grupy docelowej – dzięki temu będziemy mogli dobierać słowa z niemal chirurgiczną precyzją. 

Power Words w Copywritingu – rodzaje 

Teraz gdy zrozumieliśmy, jak wiele możemy uzyskać za pomocą dobrze dobranych słów, warto je pogrupować i przedstawić standardowy podział: 

  • Wzbudzające chciwość (Greed Words) –  podstawa w marketingu i języku korzyści. Obrazują one chęć posiadania przedmiotu, a także jego wartość. Ich odpowiednie używanie może przyczynić się do sprzedaży naszego produktu lub usługi, nawet gdy odwiedzający naszą stronę Internetową nie planowali żadnego zakupu, np. gratis, za darmo, okazja, nie przegap, już teraz, więcej. 
  • Wzbudzające ciekawość (Curiosity Words) – jesteśmy gatunkiem odkrywców i zdobywców. Warto to wykorzystać i używać tych słów: sekret, magiczny, jedyny, oryginalny
    1. Wzbudzające strach (Fear Power Words) – najmocniejsza grupa. Wykorzystując te wyrazy w Copywritingu, możemy uderzać w poczucie bezpieczeństwa – powinniśmy jednak zachować ostrożność i czynić to umiejętnie. Rozumiecie? Przykłady: panika, plaga, katastrofa, mroczny.
  • Nadające bezpieczeństwo (Safety Power Words) – przeciwieństwo poprzedniej grupy – te słowa zajmują drugie miejsce na podium. Często stosowane przez producentów samochodów, kosmetyków i zabawek dla dzieci. Przykłady: bezpieczny, przebadany, sprawdzony, ochronny. 
  • Wzbudzające pożądanie (Lust Power Words) – bardzo często są to słowa z lekkim podtekstem. Wystarczy spojrzeć na magazyny dla kobiet, aby zrozumieć, o co w tym chodzi. Przykłady: sexowny, prowokacyjny, satysfakcjonujący, przyjemny. 
  • Zakazane (Forbidden Power Words) – słowa, których używaliśmy jako dzieci, zadając niewygodne pytania. Wymagają od czytelnika nieco więcej czasu na przemyślenie tematu. Przykłady: starożytny, ciiii (mówienie szeptem), prywatny, niewyjaśniony. 

Power Words w Copywritingu – rodzaje 

Power Words bez tajemnic – podsumowanie 

Słowa mogą być niezwykle skuteczną metodą pozyskiwania klientów. Odpowiednio dobrane pomagają nam sprzedawać skutecznie. Nie ma jednak jedynej, w stu procentach skutecznej metody sprzedaży, ponieważ każdy z nas jest inny. Dopiero poznanie swojej grupy docelowej w połączeniu z Power Words może przynieść widoczny wzrost sprzedaży. 

Na koniec ciekawostka – interaktywny portal (w języku angielskim), który na bieżąco śledzi
„słowa mocy” w wyszukiwarce internetowej: 

https://www.powerthesaurus.org


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

NICESOFT.PL

Oferujemy najnowocześniejsze rozwiązania, które pomogą Ci osiągnąć sukces w dzisiejszym trudnym konkurencyjnym świecie biznesu.

Kontakt

© 2024 Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

agencja interaktywna kraków, systemy it kraków, tworzenie stron internetowych kraków