Reklama w google maps. Jej znaczenie w procesie wyszukiwania

Szukasz sposobów na poprawę widoczności swojej firmy w sieci? Zależy Ci na tym, aby klienci mogli bez przeszkód dotrzeć do Twojej placówki i łatwo zapoznać się z profilem prowadzonej przez Ciebie działalności? Skorzystaj z możliwości, jakie może dać reklama w Google Maps. Pozwolą one skutecznie wypromować Twoją ofertę na rynku lokalnym.

Co to jest reklama Google Ads w Mapach Google?

Co to jest reklama Google Ads w Mapach Google?

Reklamy Google Maps to jeden z systemów dostępny w ramach kampanii Google Ads. Polegają na tym, że użytkownikom wyświetlają się spersonalizowane informacje na temat tego, czego szukają w danej okolicy. Jeśli na przykład mają ochotę zjeść obiad i wpiszą w wyszukiwarce frazę „restauracja”, na mapie pokażą się im placówki gastronomiczne, które działają najbliżej miejsca ich aktualnego pobytu.

Aby reklamy w wyszukiwarce doprowadziły do przyciągnięcia uwagi klientów, warto wypromować swoją firmę na poziomie wizytówki Google. Wyświetla się ona zarówno w wynikach wyszukiwania w przeglądarce, jak i w Mapach. Zawiera podstawowe dane dotyczące firmy, w tym:

  • nazwę;
  • kategorię działalności;
  • lokalizację – na Mapach można zamieścić tzw. pinezkę, która precyzyjnie wskaże miejsce sprzedaży produktów lub usług;
  • godziny otwarcia;
  • dane kontaktowe, w tym numer telefonu;
  • adres strony www.

Wizytówka Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma może zawierać również zdjęcia Twojego lokalu. Jeśli działasz w sektorze usługowym, warto dodać krótki opis każdej z oferowanych usług.

Pamiętaj, że taka wizytówka pozwoli Ci jedynie zaprezentować własną ofertę. Jeśli zależy Ci na tym, aby szybciej dotrzeć do nowych klientów, zainwestuj w Google Ads. To płatny system reklamowy, który pozwoli na wyświetlenie lokalnych reklam w wyszukiwarce. Dzięki temu będziesz bardziej rozpoznawalny, co pomoże Ci szybciej zbudować grono zaufanych odbiorców.

Jak działa reklama w Google Maps?

Reklamy na Mapach Google pozwolą wyświetlić użytkownikom dane na temat Twojego przedsiębiorstwa wówczas, gdy:

  • wpiszą oni frazy związane z prowadzoną przez Ciebie działalnością – jeśli masz warsztat samochodowy, może to być „serwis samochodowy” czy „mechanika pojazdowa”, natomiast gdy zajmujesz się naprawą komputerów, przykładowe frazy to „serwis laptopów” albo „naprawa uszkodzonej karty graficznej”;
  • znajdują się w pobliżu Twojej siedziby – użytkownicy mogą Cię odnaleźć także, gdy wpiszą w wyszukiwarce miasto lub dzielnicę.

Jak działa reklama w Google Maps?

Jeśli chodzi o Google Maps, reklama prezentuje nie tylko podstawowe dane dotyczące firmy (nazwa, godziny otwarcia itp.), ale również opinie klientów na jej temat. Pozwoli ponadto szybko wyznaczyć trasę do jej siedziby – nie ma znaczenia, czy poruszasz się samochodem, czy komunikacją publiczną, rowerem albo pieszo. Na wizytówce Google możesz umieścić nie tylko tekst i zdjęcia, ale także multimedia. Im bardziej atrakcyjne treści, tym większa szansa na pozyskanie lokalnych klientów.

Dlaczego wizytówka Google to korzystne rozwiązanie dla Ciebie?

Od tego, czy zaistniejesz w Google Maps, zależy rozpoznawalność Twojej marki. Reklama w Google Ads za pomocą wizytówki Google Moja Firma pomoże Ci dotrzeć do klientów – będą oni po prostu wiedzieli, że działasz w danej okolicy, sprzedając określone produkty bądź świadcząc konkretne usługi. Dzięki temu, w razie potrzeby, szybko Cię odszukają i skorzystają z Twojej oferty.

Reklama w Google Maps jest wręcz obowiązkowa, jeśli sprzedajesz produkty lub usługi stacjonarnie, a Twoim targetem są osoby mieszkające w okolicy bądź przyjezdni, na przykład turyści. To doskonały sposób promocji między innymi dla obiektów noclegowych i żywieniowych, sklepów detalicznych czy firm usługowych (krawców, fryzjerów, firm sprzątających itp.).

Dlaczego wizytówka Google to korzystne rozwiązanie dla Ciebie?

Zwiększenie widoczności biznesu w sieci

Nawet jeśli prowadzisz działalność tylko stacjonarnie, warto skorzystać z możliwości, jakie daje ekosystem Google. Dzięki reklamie w Google Maps Twoja firma jest widoczna w sieci. Pamiętaj, że duża część klientów najpierw szuka odpowiednich oferentów w internecie, a dopiero potem odwiedza konkretne placówki, szczególnie te, które zostały pozytywnie ocenione przez innych użytkowników. Dlatego musisz być obecny online, aby potencjalny klient wiedział, że działasz na rynku.

Może Cię zainteresować: SEO lokalne dla małych firm – podstawy

Wzrost liczby klientów i poziomu sprzedaży

Aż 76% osób szukających produktu lokalnie w tym samym dniu odwiedza firmę, która spełnia ich wymogi. Wyszukiwarka Google pomoże Ci dotrzeć do użytkowników, dla których kanał online to podstawowe źródło informacji. Efektem będzie wzrost liczby klientów i poziomu sprzedaży, a co za tym idzie – również zysków.

Reklama w Mapach Google to sposób na prezentację Twojej firmy jako rzetelnego partnera

Reklama w Mapach Google to sposób na prezentację Twojej firmy jako rzetelnego partnera

Jest duże prawdopodobieństwo, że użytkownik odwiedzi tę firmę, która ma profesjonalna wizytówkę Google i której reklamy znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki reklamie online za pomocą Google Maps możesz wypromować siebie jako wiarygodnego partnera, z którym warto współpracować. To ważny czynnik uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku.

Jak założyć wizytówkę firmy w Google Maps?

Aby zaistnieć w sieci reklamowej Google, pierwszy krok, jaki musisz wykonać, to założenie wizytówki Google. Musisz zalogować się do Google Maps, a następnie skorzystać z jednego z 3 sposobów.

  • Wpisz w polu wyszukiwania adres firmy i kliknij w przycisk „Dodaj swoją firmę”.
  • Prawym przyciskiem myszy zaznacz na Mapach wybrane miejsce, a następnie wciśnij „Dodaj swoją firmę”.
  • Wejdź do menu znajdującego się w lewym górnym rogu i zaznacz „Dodaj swoją firmę”.

Aby Twoja firma była widoczna w sieci dla okolicznych mieszkańców, musisz jeszcze zweryfikować wizytówkę. W tym celu trzeba wpisać przesłany mailem lub SMS-em kod.

Wizytówka firmy w Google Maps

Uruchomienie kampanii Google Ads – jak to zrobić?

Sieć reklamowa Google pozwoli efektywnie dotrzeć do klientów dzięki Google Ads. Umożliwi  rozszerzenie lokalizacji, dzięki czemu użytkownicy łatwiej Cię znajdą. Kampanię reklamową możesz prowadzić w Google Maps. W tym celu:

  • utwórz konto w Google Ads;
  • kliknij przycisk „Kampania”;
  • wybierz „Lokalne usługi” lub „Ruch”, a następnie zaznacz opcję reklamowania firmy na Mapach;
  • nazwij kampanię oraz określ jej budżet i czas realizacji.

Za pomocą konta Google Ads możesz również ustawić lokalizację kampanii i format reklam. Trzeba ponadto wybrać grupę docelową.

Ile kosztuje reklama w Google Maps? Czy jest bezpłatna?

Założenie wizytówki Google jest dostępne za darmo. Wizytówka firmy pojawia się zwykle do 24 godzin od momentu przejścia weryfikacji. Kampania Google Ads jest natomiast płatna. Koszt zależy od zasięgu i rodzaju reklamy, a także słów kluczowych oraz poziomu konkurencji na rynku. Płatności są realizowane za kliknięcie w reklamę (CPC) albo za jej wyświetlenie (CPM).

Reklama firmy w mapach Google

Reklama firmy w Mapach Google – o czym należy pamiętać, aby odnieść sukces na rynku?

Jeśli zależy Ci, aby zaistnieć na lokalnym rynku, korzystaj z Google Maps w profesjonalny sposób. Zadbaj o:

  • regularne dodawanie zdjęć prezentujących ofertę firmy;
  • aktualizację wizytówki, jeśli na przykład zmieniły się godziny otwarcia placówki;
  • odpowiadanie na opinie klientów, nawet te, które są negatywne – w ten sposób pokażesz, że działasz transparentnie i chcesz stale poprawiać jakość oferty;
  • wartościowe i oryginalne treści zawarte w wizytówce – nie mogą być duplikatem, co mogłoby doprowadzić do spadku widoczności wizytówki w przeglądarce;
  • spójność NAP-ów z informacjami podanymi na wizytówce, co sprawi, że zostanie ona uznana za wiarygodną – NAP-y to dane dotyczące firmy, które znajdują się na przykład w katalogach internetowych.

Nawet w przypadku działalności realizowanej tylko stacjonarnie potrzebna jest wysokiej jakości strona internetowa. Trzeba zapewnić profesjonalną optymalizację SEO, w tym pod kątem doboru odpowiednich słów kluczowych, zastosowania linkowania wewnętrznego i zewnętrznego oraz wdrożenia skutecznych zabezpieczeń, jak certyfikat SSL. Działania z tym związane warto powierzyć wyspecjalizowanej agencji marketingowej, która zwiększa szanse na to, że szybciej wypromujesz swoją działalność i zdobędziesz klientów.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *