Świat reklamy nieustannie idzie naprzód i podlega ewolucjom, zaś my jesteśmy świadkami prawdziwej rewolucji, która od kilku lat dokonuje się w tej materii. Z jednej strony zanikają niegdyś popularne media i nośniki reklamowe, spada rola i zasięg reklam w czasopismach a o telegazecie krążą anegdotyczne opowieści „kiedyś to było…”. Dziś skuteczna reklama rozpoczyna się tam, gdzie statystyczny użytkownik zagląda najczęściej, czyli w internetowym świecie nieskończonych możliwości. Tu obowiązują zupełnie inne zasady i reguły, a wyścig na strategie reklamowe przybiera całkiem inny wymiar.
Aby osiągnąć sukces marketingowy, każda chcąca skutecznie w tym wyścigu rywalizować firma powinna zawierzyć sukces jednej z niezależnych agencji reklamowych i zaufać ludziom, którzy zadbają o wszystko od A do Z, czyli od Audytu do Zwycięstwa. Dlatego podpowiadamy, w jaki sposób rozpocząć współpracę z agencją marketingową, na co zwrócić uwagę i jakie usługi reklamowe powinna oferować firma podchodząca w kompleksowy sposób do oczekiwań zleceniodawcy. Na tapet weźmiemy Kraków i okolice oraz kilka z 10 najlepszych agencji reklamowych i spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: czy na profesjonalne podejście w każdej wśród zestawionych firm można stuprocentowo liczyć?
Czym zajmuje się agencja reklamowa – profesjonalna reklama, marketing, seo i social media w pigułce.
Potencjalni klienci agencji reklamowych zazwyczaj doskonale znają swój biznes i branżę, natomiast niekoniecznie potrafią nabyte doświadczenie, świetne opinie klientów czy doskonałe referencje od kooperantów przenieść w świat reklamy interaktywnej. Dlatego czasem spoglądając z zazdrością na wyniki konkurencji i zadając sobie pytania, w jaki sposób osiągnęli sukces, upatrują jego podstaw w ogromnym budżecie na reklamę bądź jakichś nieczystych metodach. To oczywiście błędne myślenie, bo droga do triumfu często zaczyna się od strony internetowej czy sklepu internetowego oraz kreatywnego marketingu, obejmującego elementy takie, jak: spójną identyfikację wizualną, stworzenie wizytówki firmy, zadbanie o obecność w mediach społecznościowych czy pozycjonowanie w mapach Google po wpisaniu frazy.
Powierzenie działań reklamowych ludziom, którzy znają się na swojej branży polega na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu potrzeb. Początkowe nieufne podejście klienta, który wierzy, że nowoczesne kasetony reklamowe, rozdawanie ulotek czy kampanie z użyciem billboardów wystarczają do wypromowania się wśród innych trzeba umiejętnie zmienić, najlepiej przedstawieniem wizji skutecznej strategii reklamowej w wirtualnym świecie.
Kasetony proponujemy zamienić na szereg działań w mediach społecznościowych, ulotki reklamowe na przemyślany mailing, a zamiast billboardów lepiej zainwestować w magię Google Ads. Profesjonalne podejście do klienta, jakie zapewnia kreatywna agencja marketingowa, musi przełożyć się na zbudowanie dobrej relacji i owocnej współpracy. Sukcesem obu stron będzie stale rosnąca liczba opinii, oczywiście z przewagą tych pozytywnych, a pełne zaufanie do specjalistów SEO z agencji marketingowej, social mediów i mocy ich niesamowitych zasięgów może w krótkim czasie wymiernie przełożyć się na rosnącą popularność firmy w sieci.
Zakres usług agencji reklamowych w Polsce, czyli czego może oczekiwać klient?
Liczba firm zajmujących się marketingiem internetowym może zaskakiwać i dezorientować klientów, natomiast z pewnością każdy będzie szukał wśród najlepszych, sugerując się największą liczbą opinii i bogatym portfolio. Jest to oczywiście naturalne i słuszne podejście, natomiast czasem zdarza się, że wśród największych i najpopularniejszych agencji marketingu nie każdy znajduje odpowiadający mu model współpracy lub nie jest w stanie wypracować spójnego planu działań. Zwrócenie się w stronę kreatywnej agencji, która bazę swoich klientów dopiero buduje, a nie tylko poleganie na największej liczbie opinii oraz najwyższej ocenie też ma swoje plusy.
Pamiętajmy o tym, że uczciwe i profesjonalne podejście do nowych klientów objawia się tym, że zostaje im przedstawiony model współpracy opracowany na podstawie danych, poznaniu oczekiwań i celu kampanii reklamowej oraz zaproponowaniu kilku ścieżek jej prowadzenia, a u podstaw leży oczywiście budżet na to przeznaczony. Dobra agencja kreatywna traktuje każdego zleceniodawcę z należytą powagą, zapewnia sprawną komunikację i rozłożone w czasie działania, których wdrażanie odbywa się po akceptacji klienta.
Czy ranking agencji reklamowych prawdę Ci powie? Efekt marketingowy a opinie klientów na przykładzie Krakowa.
Spoglądając na zestawienie najlepszych agencji reklamowych w Krakowie czy też firm pojawiających się w mapach Google, możemy z pewnością ocenić stosunek średniej oceny do liczby opinii i tym samym zyskać pierwsze przekonanie o wartości, jaką dana firma oferuje. Natomiast pamiętajmy, że opinie zadowolonych klientów nie zawsze mają bezpośrednie przełożenie na stuprocentową skuteczność efektów końcowych współpracy, a czasem ze względu na ich wydźwięk możemy dopatrywać się zbyt dużych dawek entuzjazmu, skutkującego rewelacyjnym ” ⭐⭐⭐⭐⭐ rating captain” albo wręcz przeciwnie – jedną gwiazdką od sfrustrowanego błahostką klienta lub, co gorsza, od nieuczciwej konkurencji.
Wśród wyników wyszukiwań agencji znajdziemy adresy internetowe do takich firm, jak Agencja Nakatomi, JustIdea Agency, z pewnością pojawi się też krakowska Agencja 360 czy Agencja Louder&Higher, a także takie nazwy jak Nicesoft.pl czy YOHO. Pamiętajmy, że jeśli zestawienie powstało poprzez wyszukanie firm pojawiających się w wynikach zapytań i odzwierciedla częstotliwość pojawiania się frazy „agencja reklamowa kraków”, to będzie jednocześnie podparte liczbą opinii adekwatną do doświadczenia i renomy danej firmy reklamowej. Agencje o różnych kompetencjach i różnej wielkości będą miały różną liczbę opinii i niekoniecznie musi to być decydujący o wyborze czynnik. To, co je wszystkie łączy, to wysoka jakość usług, uczciwe wyceny, udokumentowane kompetencje, zaangażowanie oraz profesjonalne podejście do klienta.
Jak wybrać najlepszą ofertę agencji reklamowej – podpowiedzi i porady.
Kreatywna agencja reklamowa wyróżnia się nieszablonowym podejściem i może zachęcać do łamania schematów, proponując na przykład niesztampowe materiały reklamowe do promocji Twojej firmy. Może pomóc projektować nowe logo lub współczesne motto, wdrożyć strategię pozyskiwania opinii czy też aktywne działanie w social mediach i trafianie do zupełnie nowych grup odbiorców. Warto zwrócić uwagę na czas reakcji i terminowość wdrażania rozwiązań, unikalność i oryginalność pomysłów oraz dobry kontakt z klientem, które firmy z największą liczbą opinii zawsze przedstawiają jako swoje atuty. Agencja social media będzie specjalizować się w tworzeniu treści postów, wpisów i relacji, krótkich zajawek oraz kreowaniu ogólnego wizerunku firmy zgodnie z życzeniem zleceniodawcy.
Zwracając się do poszczególnych agencji z prośbą o ofertę i sporządzenie audytu, możemy sprawdzić proponowane ceny, pamiętając jednak o złotej zasadzie: szybko i tanio nie będzie dobrze, zaś dobrze i szybko nie będzie tanio. Pamiętajmy, że do agencji trafiają klienci oraz firmy z różnym doświadczeniem w branży – rekiny z wielomilionowymi budżetami i płotki zaczynające swoją karierę w biznesie, a zadaniem agencji reklamowej jest wykorzystanie wszystkiego, co wie o swoich klientach do zapewnienia im sukcesu i optymalnego wykorzystania budżetu dostępnymi metodami reklamy i promocji.
Takie adresy, jak www.nicesoft.pl czy mogą być pierwszym kliknięciem na drodze do milionowej „klikalności” wśród odbiorców skutecznej strategii marketingowej. Tak więc z podjęciem decyzji nie ma sensu zwlekać, by nie okazało się, że konkurencja zostawiła nas daleko w tyle, a dystans będzie trudny do odrobienia.