System CRM w firmie transportowej – zarządzanie relacjami

Zarządzanie relacjami z klientem obejmuje szeroki zakres działań. Czy sztab ludzi odpowiedzialnych za kampanie marketingowe, obsługę klienta po przeprowadzonej transakcji, call center i inne formy stałego kontaktu biznesowego można zastąpić jednym, kompleksowym narzędziem? W pewnych obszarach, związanych z transportem i logistyką, jest to nie tylko zasadne, ale w zasadzie nieuniknione, szczególnie jeśli chcesz dotrzymać kroku konkurencji i jednocześnie obniżyć koszta operacyjne. Z pomocą przychodzi oprogramowanie CRM – Customer Relationship Management, czyli zautomatyzowane zarządzanie relacjami z klientem. Jego filozofia jest prosta jeśli chodzi o założenia – postaw swojego kontrahenta na pierwszym miejscu, a reszta wydarzy się sama. Jak to działa i czemu  właśnie moduł CRM w firmie transportowej może odegrać istotną rolę?

Polecamy: Korzyści z wdrożenia CRM Creatio w interakcji z klientami

Jak system CRM ułatwia pracę firmy transportowej?

Jak system CRM ułatwia pracę firmy transportowej?

O ile jeszcze kilkanaście lat temu dla wielu firm rewolucją było przechodzenie na bazy danych tworzone w arkuszach kalkulacyjnych, obecnie jest to uważane rozwiązanie nieefektywne oraz obarczone sporym ryzykiem kosztownego błędu. Bez wątpienia ręczne zarządzanie dużą ilością zleceń dla przedsiębiorstwa z branży TSL jest w pewnym momencie po prostu awykonalne. Przeoczenie zamówienia, podwójne wprowadzenie danych lub pomyłki przy obliczeniach zagrażają terminowości i spójności łańcucha zleceń, a skutkować mogą ogromnym spedycyjnym blamażem.

CRM to ułatwienie pracy dla całej firmy i integracja wysiłków wszystkich działów, bo umożliwi również przeprowadzanie analizy rynku oraz optymalne zarządzanie zamówieniami. Dzięki zastosowaniu CRM proces obsługi jest maksymalnie usprawniony, a relacje z klientami utrzymywane na wysokim poziomie. Systemy CRM dostępne są za pośrednictwem oprogramowania zainstalowanego na komputerze lub laptopie każdego użytkownika lub jako systemy chmurowe, dostarczane online i hostowane przez zewnętrznego dostawcę.

Niskie koszty inwestycji, a także dostęp z dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu zapewniają oczekiwaną mobilność oraz uniwersalność. Modułowa struktura pozwala dodawać kolejne funkcje, które można włączać i wyłączać zdalnie z dowolnego miejsca na świecie.

Automatyzacja i personalizacja usług, czyli czego może oczekiwać Twój klient?

Automatyzacja i personalizacja usług, czyli czego może oczekiwać Twój klient?

Wdrożenie systemu CRM do działania będzie również odczuwalne z punktu widzenia kontrahenta, zarówno nowo pozyskanego, jak i wieloletniego. Tutaj wystarczy jednorazowy kontakt klienta z firmą, aby jego dane zostały automatycznie zapamiętane w systemie, a ich szybkie odnalezienie nie będzie stanowiło żadnego problemu. Tym sposobem możliwe jest budowanie więzi bądź stworzenie spersonalizowanej oferty, odpowiadającej na konkretne zapytanie. W chwili, gdy informacje są już w bazie danych systemu, znacznie łatwiej jest nawiązać do aktualnych potrzeb lub nietypowych oczekiwań, co przekłada się na poczucie satysfakcji klienta, który czuje się odpowiednio „zaopiekowany”.

Nadrzędną zaletą z wdrożenia systemu CRM w firmie zajmującej się transportem jest szybka poprawa efektywności pracy. Oprogramowanie nadzoruje zbliżające się zlecenia, a także powiadamia osoby zaangażowane w ich realizację. Dzięki temu możliwe jest nie tylko zdobycie wiedzy na temat tego, jak klienci postrzegają jakość wykonywanych usług, ale również ocena działań danych pracowników bądź zespołów oraz jak wyglądała ich współpraca przy wykonywaniu powierzonego zadania.

System CRM w firmie transportowej a relacje z kontrahentami – główne korzyści

CRM dla branży logistycznej jest świetnym remedium na problemy wynikające ze skalowalności lub zmiennego zapotrzebowania na obsługę zleceń. Przede wszystkim jego zastosowanie wpłynie na redukcję kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz ich ustabilizowanie. Pozwoli też na identyfikację błędów, jak również będzie usprawniać koordynację działań w kilku obszarach funkcjonowania firmy. Tak naprawdę dzięki wykorzystaniu zalet systemu większość procesów logistycznych będziesz mógł osiągnąć przy znacznie obniżonych wydatkach i jednocześnie zwiększonej wydajności.

System CRM w firmie transportowej a relacje z kontrahentami - główne korzyści

Słaba dostępność lub rozproszenie informacji o klientach, zamówieniach, dostawach to zawsze podwyższone ryzyko utraty istotnych danych. Ponadto gdy pliki te są nieuporządkowane, to integracja i współpraca między różnymi działami w firmie logistycznej staje się trudniejsza. Inwestycja w scentralizowany system do przechowywania informacji oraz zarządzania nimi zapewni odpowiednią ochronę, szybki backup i odzyskiwanie danych w przypadku awarii lub błędów technicznych.

Nieporozumienia czy brak przepływu informacji mogą prowadzić do niezgodności bądź błędów w procesach biznesowych, a tym samym opóźnień lub nawet braku realizacji zleceń. Podobnie sprawa wygląda w kwestii wiedzy na temat klienta. Gdy szczegółowe informacje są rozproszone, wówczas o wiele trudniej jest śledzić historię zamówień czy też specjalne żądania. To może prowadzić do rosnącego niezadowolenia z jakości usługi lub braku personalizacji, a tym samym utraty potencjalnych szans na kolejne zlecenia, czego żaden przewoźnik nie chce doświadczyć.

Poprawa efektywności działań i planowania tras dzięki rozwiązaniom CRM dla transportu

Ręczne planowanie tras może być skomplikowane i czasochłonne, a bez systemu do automatycznego planowania trudno zoptymalizować kolejność dostaw. Jest to wyzwaniem dla spedytora szczególnie wtedy, gdy nagromadzą się zmienne czynniki, jak odległość, czas podróży, ograniczenia drogowe czy priorytety klientów. Brak automatyzacji procesów logistycznych prowadzi do wydłużenia czasu realizacji, niepotrzebnych kosztów i końcowego niezadowolenia kontrahentów zamawiających usługę. Jeśli jest to przewóz cennych dóbr lub specjalistyczny transport chłodniczy, wówczas problemy zaczynają się piętrzyć.

Poprawa efektywności działań i planowania tras dzięki rozwiązaniom CRM dla transportu

Wzrost przychodów oraz rentowności, zmniejszenie kosztów i przede wszystkim zauważalnie rosnąca lojalność klientów to główne zadania stawiane przed nowoczesnym oprogramowaniem do zarządzania flotą. Ogromną zaletą systemu CRM w transporcie jest wgląd w procesy analityczne, co służy zwiększeniu wiedzy o bazie klientów i ich zachowaniach. Monitorując ich potrzeby oraz aktualizując dane kontaktowe w systemie CRM zawsze masz do dyspozycji dokładne, bieżące informacje, co wydatnie przyczynia się do lepszego wyniku finansowego i zwiększania efektywności logistycznej.

Integracja CRM z Twoją firmą – zalety oprogramowania „no code”

Wdrożenie tradycyjnego systemu CRM z pewnością wymaga czasu i zaangażowania programistów, więc może się wiązać z dodatkowymi kosztami. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystać z gotowych platform „no code” Creatio, które pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze oraz samodzielnie dostosować system do własnych potrzeb. Nie musisz płacić programistom za każdą zmianę kodu czy nowe funkcjonalności wdrażane wraz z rozwojem systemu. Na tym polega elastyczność narzędzi opartych na tej właśnie technologii. Dzięki temu rozwiązaniu Twoja firma transportowa lub logistyczna zyska kompletny i spójny obraz swoich klientów. Możesz tym samym wyróżnić się na tle konkurencji poprzez świadczenie spersonalizowanej usługi, a także budować długoterminowe relacje biznesowe z nowo pozyskanymi zleceniodawcami.

Integracja CRM z Twoją firmą - zalety oprogramowania "no code"

Korzyścią, która również ściśle wiąże się z lepszym poznaniem klientów firmy, jest możliwość przeprowadzania szczegółowych i kompleksowych analiz, które przełożą się na bardziej konkurencyjną wycenę oferty przewozowej oraz dopasowanie jej do typu klienta. Dzięki rozbudowanym możliwościom analitycznym system CRM pozwala na wyciąganie wniosków oraz tworzenie raportów, które będą bardzo pomocne w podejmowaniu strategicznych decyzji biznesowych.

Decydując się na oprogramowanie CRM Creatio przez cały czas masz możliwość personalizacji systemu zgodnie z indywidualnymi potrzebami firmy i bez udziału programistów. Możesz go skonfigurować, dodawać niestandardowe pola, tworzyć raporty i dostosowywać interfejs do swoich preferencji. CRM Creatio zapewnia pełną kontrolę nad każdą funkcjonalnością systemu i pozwala na dostosowanie go do własnego stylu pracy. Wszystko to sprawia, że narzędzie to jest niezwykle przydatne dla firm z branży transportowej.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *