Zarządzanie kampaniami marketingowymi w systemie CRM

Psychologia marketingu oraz zrozumienie zachowań konsumentów pozwalają marketerom na skuteczne kampanie reklamowe, trafiające w potrzeby odbiorców. Doskonale zdają sobie sprawę, że ludzki mózg funkcjonuje w wyjątkowy sposób i tworzy skróty pomagające w podejmowaniu decyzji, a wszystko dzieje się podświadomie. Zdaniem ekspertów przyszłość marketingu będzie opierać się o wielokanałowe podejście „omnichannel”, które zapewni jedno, spójne doświadczenia klienta. Przemyślane działania marketingowe powinny realizować potrzeby konsumentów we wszystkich kanałach komunikacyjnych. I tutaj pojawia się narzędzie CRM, które nie tylko wyciąga pomocną dłoń do marketerów, ale przede wszystkim pozwala stworzyć solidny pomost pomiędzy marką a klientem. Jak z poziomu systemu CRM zarządzać informacjami, analizować dane i wykorzystywać zgromadzoną wiedzę dla przyszłych akcji marketingowych?

Przeczytaj również: Skuteczna kampania reklamowa – jak zaplanować doskonałą strategię dla Twojego biznesu?

System CRM a kampania marketingowa - jak narzędzie CRM pomoże Twojej firmie w przyciąganiu klientów.

System CRM a kampania marketingowa – jak narzędzie CRM pomoże Twojej firmie w przyciąganiu klientów.

Kompleksowe zarządzanie relacjami z klientami (CRM) oraz automatyzacja marketingu (Marketing Automation) to dwa nowoczesne narzędzia, które połączone tworzą wydajny kombajn marketingowo-komunikacyjny. Należą do kategorii przyszłościowych rozwiązań mających za zadanie efektywnie angażować klientów, zwiększać konwersje oraz pomagać w osiąganiu szybszego zwrotu z inwestycji (ROI).

Pełna automatyzacja marketingu to również szybsze reagowanie na zachowania oraz reakcje klientów. Dotyczy to zdarzeń, których nie sposób wychwycić ręcznie, jak kliknięcia w linki, otwieranie maili czy przeglądanie stron internetowych. Summa summarum całkowite wdrożenie systemu CRM będzie miało przełożenie na to, jak uformuje się i jak będzie funkcjonował Twój lejek sprzedaży, a także wpłynie na budowanie trwałych relacji z klientami.

Skuteczne zarządzanie relacjami z klientami CRM trzeba potraktować jako długofalowy projekt. Zanim proces jego implementacji się rozpocznie, najpierw należy ustalić harmonogram działania rozłożony w czasie oraz zaplanować poszczególne kroki realizacji zadań. Najważniejsze, by w trakcie wdrażania CRM każdy w firmie był zaangażowany w uruchamianie poszczególnych funkcjonalności. Począwszy od kierownictwa oraz kadr zarządzających, poprzez księgowość i speców od IT, aż po dział sprzedaży, marketingu i obsługi klienta.

Skuteczność Customer Relationship Management w połączeniu z Marketing Automation

Skuteczność Customer Relationship Management w połączeniu z Marketing Automation

Współczesny system Customer Relationship Management to zbiór funkcjonalności pozwalających nawiązać oraz podtrzymać komunikację z klientami. Pomaga szybko filtrować i kategoryzować dane ze względu na różne kryteria, a także ocenić zainteresowanie konkretną ofertą. Tym samym nie tylko usprawnia zarządzanie leadami, ale przyspiesza pracę sprzedawców, marketerów czy managerów promocji, wyręczając ich z wykonywania niektórych spraw.

Integracja CRM z Marketing Automation pozwala sprawnie zarządzać wszystkimi interakcjami, jakie klienci mieli z Twoją marką oraz analizować je w detalach. Co to oznacza? Weźmy za przykład skuteczność obmyślonego przez marketerów CTA. Dane dotyczące kampanii zgromadzone w systemie CRM pokażą, kto otworzył wiadomość e-mail lub kliknął wezwanie do działania. W nowoczesnym marketingu nie wystarczy przecież sama obecność w miejscu, gdzie są potencjalni klienci – Ty i Twoje pomysły sprzedażowe muszą do nich przemówić i nakłonić do podjęcia akcji. CRM może pomóc segmentować odbiorców i monitorować wyniki w czasie rzeczywistym oraz zapewnia śledzenie interakcji z klientami na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Integracja CRM z Marketing Automation - dlaczego warto mieć to rozwiązanie w swojej firmie?

Integracja CRM z Marketing Automation – dlaczego warto mieć to rozwiązanie w swojej firmie?

Wzajemność w psychologicznej teorii marketingu opiera się na założeniu, że Twoja firma lub jej produkt robią coś pozytywnego dla konsumenta, a w zamian ów konsument uczyni coś dobrego dla firmy. Odniesione w ten sposób korzyści to na przykład przywiązanie do marki i wieloletnia lojalność, zakup większych ilości produktów z asortymentu bądź rozpowszechnianie dobrej opinii w mediach społecznościowych.

Zaawansowane systemy CRM potrafią naprawdę wiele. Szybkość i trafność działań zespołu marketingowców są polepszane dzięki regułom zdarzeń. Każda z nich może zostać utworzona w celu automatycznego zainicjowania kolejnego procesu, na przykład powiadomienia sprzedawcy o nowej szansie sprzedażowej, gdy ta spełni założone kryteria, takie jak region geograficzny lub rodzaj produktu bądź usługi.

Ustalone reguły automatyzacji mogą przenieść lead do kolejnego etapu sprzedaży, zmieniać statusy zadań, segmentować klientów i przesyłać wiadomości między pracownikami. Innym przykładem wszechstronności narzędzia do zarządzania jest automatyczne wysłanie maila z podziękowaniem za rejestrację na stronie internetowej lub powiadomienie o nadchodzącej akcji marketingowej. Wszystko przeprowadzone w sposób zaplanowany i według odpowiednich interwałów czasowych. CRM jest w stanie zagwarantować balans pomiędzy byciem na bieżąco, a przytłoczeniem nadmiarem informacji, które mogą powodować negatywne odczucia klientów.

Jak dobry system CRM wspomaga zarządzanie kampaniami marketingowymi?

Jak dobry system CRM wspomaga zarządzanie kampaniami marketingowymi?

CRM to narzędzie, które daje także więcej możliwości jeśli chodzi o nadzorowanie działań poszczególnych zespołów w firmie. Przez lepsze zarządzanie, ścisłą współpracę, a także szybkie eliminowanie błędów drużynowy wysiłek zaowocuje doskonałymi wynikami końcowymi. CRM pomaga w automatyzacji działań marketingowych poprzez wysyłanie personalizowanych e-maili, szczegółowe planowanie kampanii i śledzenie aktywności klientów. Jego wdrożenie przyniesie pierwsze zauważalne efekty w czasie kilku miesięcy dla każdej firmy.

Możesz swobodnie zaplanować swoją kampanię reklamową z uwzględnieniem kilkunastu następujących po sobie cyklicznie etapów. Na początku jest to tworzenie treści i zasobów cyfrowych, wspólne opracowanie komunikatów oraz e-mail marketing, stopniowe wdrażanie aż po końcowe analizy rezultatów i nanoszenie niezbędnych zmian. Oprogramowanie CRM pomoże w monitorowaniu każdego z tych zadań oraz w mierzeniu ich skuteczności we wszystkich kanałach marketingowych, dzięki czemu uzyskasz pełny wgląd w czynniki wpływające na efektywność.

Funkcje systemu CRM wspomagające działania marketingowe

Funkcje systemu CRM wspomagające działania marketingowe

Rozwiązanie CRM to również skuteczna centralizacja danych o klientach i mniejsze obciążenie pracowników powtarzalnymi zadaniami. Już sama automatyzacja wysyłki e-maili do klientów na podstawie ich zachowań oraz segmentacja listy mailingowej sprzyjają poprawie wydajności oraz kreatywności personelu.

Jeśli kierujesz swoje działania marketingowe do istniejącego klienta, to z pewnością chcesz wiedzieć czego chce, co go przyciąga oraz jak reaguje na prowadzoną politykę reklamową. Natomiast aby rozwijać się i odnosić kolejne sukcesy na rynku, musisz również doskonale orientować się czego poszukują i czym się kierują potencjalni klienci z obszaru Twoich zainteresowań. To właśnie płynąca z różnych kanałów informacji wiedza jest gromadzona w zasobach systemu CRM. Uszeregowana, odfiltrowana i przeanalizowana pomaga dokładniej zrozumieć, co motywuje ich do podejmowania decyzji o skorzystaniu z Twojej oferty lub jej porzuceniu.

Przyszłość CRM i rosnąca rola integracji działań wszystkich modułów komunikacji z klientem

Przyszłość CRM i rosnąca rola integracji działań wszystkich modułów komunikacji z klientem

Kompleksowe narzędzie CRM pozwala na sprawne zarządzanie kampaniami e-mail marketingowymi oraz synchronizację działań na różnych platformach społecznościowych. Analizując zgromadzone informacje dotyczące zachowań, nawyków czy preferencji odbiorców specjaliści od promowania marki mogą szybko reagować i modyfikować swoje pomysły. Korzystając z danych pochodzących z systemu CRM zyskują wartościowe informacje o tym, które akcje promocyjne przyniosły więcej konwersji. A to przekłada się na wybór odpowiedniego konceptu marketingowego w przyszłości.

Skoro o przyszłości mowa, to rozwój CRM i szersze zastosowanie automatyzacji marketingu są ściśle powiązane z innowacjami w technologii AI, uczeniem maszynowym czy IoT. Otwiera się więc szeroka droga dla coraz bardziej zaawansowanej automatyzacji procesów, której bonusowe korzyści to między innymi zwiększone bezpieczeństwo przepływu danych oraz ich stuprocentowa zgodność. Algorytmy uczenia maszynowego będą bezbłędnie przewidywać zachowania klientów, zaś połączone z CRM w jedno wielofunkcyjne narzędzie umożliwią spersonalizowane, efektywne i zintegrowane jak nigdy dotąd strategie marketingowe.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *